Köpprocess

citikliniken senior legalt

Våra policies & konsumentskydd i sin helhet

citikliniken senior legalt

Varje policy och avsnitt av konsumentskydd bör läsas i samband med vår fullständiga uppsättning av policies och särskilda friskrivningar.

Citikliniken Senior
policy
verksamhet
säkerhetspolicy
integritetspolicy
cookie policy
sociala medier

Skaffa medlemskonto

Oroa dig inte, det görs automatiskt när du handlar.

Följ bara strömmen i köpprocessen, men låt oss förklara närmare nedan varför det är viktigt och hur det fungerar.

Våra tjänster kräver identifiering.

För att våra tjänster ska fungera på ett säkert sätt och hela vägen från beställning till leverans krävs att vi vet vem du är eftersom vi gör blodanalyser och skickar remisser i  ditt namn för blodprovstagning. På blodprovsmottagning måste du även identifiera dig.

Betalningsleverantören har vissa krav

Betalningsleverantörer kräver oftast olika typer av personuppgifter med identifiering. Vi använder oss av betalningsleverantören Klarna.

Klarna behöver din epost-adress, personnumer, namn och adress. Vid ditt första köp behöver du fylla i detta. Om du inte har haft Klarna tidigare kommer det att skapas ett automatiskt hos Klarna när du handlar hos oss. Hos Klarna loggar du in med ditt BankID och kan se alla dina köp hos oss.

Så här fungerar det

När du genomför ett köp hos oss behövs normalt följande:

  1. Ett konto hos oss så vi kan skicka remiss och ge svar på analys så att notifieringar når dig och ingen annan. Kontot behöver minst ditt personnummer och en e-mailadress.
  2. Att skapa ett konto är enkelt och det gör du genom att gå till "Mitt Konto" eller "Logga in" eller helt enkelt göra ditt första köp hos oss. Sidan vill då att du identifierar dig via BankID. Ett konto skapas med ditt personnummer som användarnamn. Gå därefter till användaruppgifter och fyll i minst din e-mail adress.
  3. Nu kan du handla på ett enkelt och säkert sätt.
  4. Om du försöker handla utan att vara inloggad kommer systemet att bjuda in dig med BankID för att komma vidare i köpprocessen. Har du ett konto så löper köpprocessen vidare annars skapas ett konto.

När du handlar.

Var alltid inloggad med ditt BankID när du handlar.

Tjänsterna hos oss är alltid kopplade till din unika e-mailadress och personnummer så länge som du är inloggad med BankID

Dock kanske du har en annan e-mail adress hos din kreditgivare/bank/betalningsmetod som Klarna och då är det viktigt att du använder den så du kommer igenom kassan och får kvitton och meddelanden från Klarna till denna e-mail adress.

Vi kommer alltid att bekräfta dina ordrar/köp. Betalningsleverantören kan skicka andra notifieringar till dig som vi inte styr över

Vi kan inte styra dig att ändra e-mailadress hos din egen betalningsleverantör men det är självklart enklare om du använder samma e-post. Våra tjänster kommer dock alltid vara knutna till ditt BankId och den e-post du har uppgivit i Mitt Konto.

Att handla hos oss utan medlemskonto

Är inte längre möjligt. Tidigare kunde man göra så kallade gästköp utan medlemskonto men eftersom alla våra tjänster numer endast fungerar tillsammans med personidentifiering måste du ha ett medlemskonto.