Mottagning sjuksköterska

citikliniken senior

Vi ger rådgivning och vård och samarbetar nära med våra läkare och andra mottagningar. När du inte kan ta dig till vårdcentralen utför sjuksköterskor även hemsjukvård för både enstaka och kontinuerliga insatser.

Vare sig det gäller rådgivning inför läkarbesök, vaccinationer, medicinska provtagningar eller om du behöver hjälp med din diabetes så kan du alltid ringa oss. Sjuksköterskan ger även rådgivande stöd om du eller närstående är i behov av hemsjukvård.

Kontakta/Besök ossCITIKLINIKEN SENIOR

Inför besök hos sjuksköterska

Om du har bokat besök hos sjuksköterska inför t.ex provtagning var noga med att komma i god tid och på fastande mage.
Läs mer under sidan "Medicinsk Provtagning".

Ibland kan läkaren under ett besök önska utföra en provtagning direkt i vårt eget lab för snabbare analys. Det kan innebära beroende på det dagliga söktrycket att du får sitta ner en stund och vänta en stund tills analysen är klar medans läkaren tar in andra bokade patienter.

Handhygien

Vi uppmanar alltid våra patienter att vara noga speciellt med sin handhygien.
Inför besök, tvätta gärna händerna med tvål och vatten och använd gärna vår handsprit utplacerade på olika platser på vår mottagning, både för din och andras skull.

Ring 0176-19020 för att prata med en sjuksköterska.